Psychometrie
Začalo to akademickou činností, kdy jsme chtěli dokázat kauzalitu mezi „lajkovanými“ stránkami a psychografickým profilem uživatele.

Reklamní smog
Reklamní smog omezujeme nejen v projektu Aqua Ads, ale také v on-line marketingu. Naší prioritou je je relevance reklamy, která předává všechny nezbytné informace již při první interakci. Propojujeme statistická data a psychografii.
V rámci psychometrické činnosti jsme začali dělat plně anonymizované výzkumy. Dali jsme do souvislosti jednotlivé stránky a velký počet parametrů anonymních profilů uživatelů, kteří je v určitém časovém rozhraní označili jako „To se mi líbí“.
Data, která jsme díky tomuto výzkumu získali používáme pro výchozí analytické metody.
Stanovení personn
Díky analýze průměrného uživatele dané stránky zjistíme, jaký je jeho odhadovaný měsíční výdej, čemu dává přednost při nákupu, jaké jsou jeho nákupní zvyklosti, jestli upřednostňuje slevové akce, dostupnost, kvalitu, nejnižší cenu apod.
Předvídáme, jak takový uživatel reaguje na zákaznické podněty typu doprava zdarma, množstevní sleva atd. Jaké druhy výrobků nakupuje nejčastěji, jaké procento z měsíčních výdajů utratí na internetu. Slovo algoritmus je v naší pozici nadnesené, protože výsledky jsou neustále organické především díky neustálým změnám v časovém horizontu. Přesto jsou neustále automaticky získaná data verifikována a znovu uprovovaná.
To nám pomáhá přemýšlet nad celkovou strategií pro klienta zcela jinak. Daty podložené informace verifikujeme v nově upravených kampaních. Často tak zjistíme, že původní představa modelového zákazníka byla naprosto přeceněná nebo že retence zákazníka mohla být vyšší, než byl předpoklad.
Data-driven marketing
Celý systém zatím testujeme. Naším hlavním zájmem je co nejpřesnější analýza person a zacílení reklamy nikoli podle zájmů, ale podle „lajkovaných“ stránek.
Agentury často deklarují práci se sofistikovanými nástroji s miliony dat a tisíci respondenty v různých panelech. My pracujeme s regresní analýzou, která je na menší vzorku často přesnější a méně invazivní na marketingové výzkumy.
Víme, že tím dokážeme zvýšit relevantnost sdělení. Klient se tak například nedostane do situace, kdy reklamu bude cílit na uživatele, kteří třeba ani nemohou mít prostředky na nákup jeho produktů.
Dalším krokem je testování Chatbotů, kteří dokáží flexibilně reagovat na potřeby klienta (doprava zdarma, sleva, komfort při nákupu). Ochrana soukromí na Facebooku a spolupráce se třetími stranami se neustále mění, nicméně stále můžeme pracovat s anonymními daty, která přispívá jak ke zvýšení prodeje na straně klienta, tak ke zvýšení pohodlnosti nákupu na straně uživatele.
Jak již současná situace ve světě naznačila, psychometrie v širším pojetí může být skvělým pomocníkem, ale v nesprávných rukou s použitím fake news může být pohromou, která zahýbe i politickým děním.
Ctíme ochranu spotřebitele, proto nikdy nebudeme zpracovávat data bez souhlasu uživatele. Naše databáze obsahuje pouze anonymní data o stránkách a obecné parametry, ze kterých naše analýzy vycházejí. Strojnímu čtení osobních údajů se naprosto vyhýbáme.